Często zdarza się, że dzwonią do nas osoby z różnymi problemami, nawet wówczas kiedy posiadają bramy innego producenta i proszą o pomoc, gdyż nagle brama przestała działać. Niestety z rozmowy wynika, że np. przez 8 lat nikt przy tej bramie nie przeprowadzał żadnych czynności konserwacyjnych. Czy taka sytuacja jest normalna? Otóż niestety nie jest i wynika ona często z tego, że użytkownik nie zadbał o to, aby zapoznać się z treścią dokumentacji, instrukcji obsługi.
Powstaje zatem pytanie: jak często trzeba konserwować bramę segmentową w garażu przydomowym, a jak często bramę przemysłową? Jeżeli przy bramie garażowej zamówimy serwis raz w roku to już będzie bardzo dobrze. Osoba przeszkolona będzie mogła nie tylko przesmarować zawiasy i rolki, ale również sprawdzi naciąg linek, stan sprężyny itd. W przypadku bram przemysłowych, które są z reguły o wiele większe należy jednak zadbać o to, aby serwis pojawił się częściej. O ile producent może wymagać np. przeglądów raz w roku i postawi taki warunek w karcie gwarancyjnej to jednak firma wykonująca montaż bramy może zalecić częściej wykonywanie przeglądów. Takie zalecenie może mieć związek nie tylko z intensywnością pracy, ale także z masą bramy i specyficznymi warunkami pracy.